MAKYAJ

MAKYAJ
makyaj

CİLT BAKIMI

CİLT BAKIMI
cilt bakımı

MAKYAJ

MAKYAJ
makyaj

Saç Dökülmesi - Ben Saç Dökülmesini Nasıl Engelledim?-Dax Supergro

           Merhaba, bugün saç dökülmemin zaman içerisinde nasıl azaldığı ile ilgili tecrübelerimi sizinle paylaşacağım. Etrafımda hemen hemen herkes aynı dertten muzdarip, o yüzden korkmayın yalnız değilsiniz.
           
           Öncelikle saç dökülmesi ile karşılaştığımız anda hemen bir şampuan, eczane ürünü birtakım dökülme önleyici serumlar, maskeler gibi pek çok ürün arayışına giriyoruz. Halbuki ilk ve hatta bence zorunlu yapmanız gereken şey; demir, B vitamini, D vitamini gibi değerlerinizin ne durumda olduğuna baktırmak. Bu bahsettiğim değerler gerçekten saç dökülmesinin çoğunlukla birincil sebebi oluyor. 
          
           Benim de kandaki demir seviyem ve D vitamini oranım oldukça düşüktü, B vitamini ise normal aralıktaydı; fakat yine alt sınıra yakındı. Doktor önerisiyle aldığım ilaçları kullandıktan 2 hafta sonra gerçekten dökülmemde bir azalma oldu. İlaçlar bittiğinde ise artık neredeyse tek tük saç geliyordu elime.

           Ancak bir süre sonra dökülmenin tekrar artmaya başladığını farkettim, üstelik bu sefer kan değerlerimin oldukça iyi olmasına ve herhangi bir sağlık sıkıntım olmamasına rağmen. Bu süreçte (3 yıl diyebilirim) dökülme şampuanlarının neredeyse her türlüsünü aralıksız kullandım. Zaten sorun da buydu. Dökülme önleyici şampuanlar tedavi gibi diyebiliriz, ömürlük kullanımı doğru değil. Sorun azaldığında kullanmayı da bırakmak gerekiyor. Eğer etki etmiyorsa da farklı yöntemler denemek gerekiyor zira kullanımı kuruluğu artırıyor. Benim saç yapım oldukça kurudur; şöyle söyleyim 1 hafta yıkamasam zerre yağlanmaz sanırım. Böyle bir saç yapısına aralıksız olarak dökülme önleyici şampuanlar kullanmak, bu tür şampuanlar kurutmayı artırdığından, hiç iyi gelmedi haliyle. Sonuç olarak kuruluk arttıkça, saçlar kökten birer birer ayrılmaya başladı. Eğer sizin de kuruluk probleminiz varsa ve sağlıkla ilgili bir probleminiz yoksa, belki saçlarınız sırf bu yüzden de dökülüyor olabilir.

           Bunun üzerine hem dökülen saçları uzatmak hem de dipleri besleyerek, ihtiyacı olan nemi sağlamak amaçlı Dax SuperGro Saç yağı ile Avokado yağını aldım. Görseldeki avokado yağını Watsons mağazalarında bulabilirsiniz. Avokado yağı olması şart değil tabi ki, pek çok kişi hindistan cevizi yağı da kullanıyor. Önemli olan saçı diplerden beslemek, ben avokado yağını adeta bir nem bombası olduğu için tercih ettim. Bu yağları haftada 1-2 kez diplerden uçlara doğru uygulamamla, saçımın gerçekten  2 ay sonra ciddi anlamda toparlandığını gördüm. (Avokado yağını uyguladıktan sonra 1 saat, Dax'ı ise 15-20 dk saçımda beklettim). Güzel haber; Dax gerçekten saç uzatıyormuş! Saç dökülmesi karşıtı şampuanları bırakıp normal bir şampuana geçmek, saça ihtiyacı olan nemi vermek ve tabi bunları düzenli yaparak beslenmeye de dikkat etmek sorunumu çözdü. 


          
           Dax SuperGro konusu açılınca atlamamamız gereken bir nokta var, o da arınma problemi. Ben internette okuduğum yazılardan sonra o kadar korktum ki, yağı saçımdan arındırmak için hususi gittim Naturway Sarımsaklı Şampuan aldım. Baştan uyarayım, bu şampuan inanılmaz kurutuyor. Abartmadan söyleyebilirim ki bir kere bile köpükleseniz, kazık gibi çıkıyor saçlarınız. Bu yüzden ben şampuanın içerisine biraz avokado yağı ilave ederek, sadece Dax SuperGro'yu arındırmada kullanıyorum. Oldukça da başarılı olduğunu söyleyebilirim, arındırma sorunu yaşamıyorum. Önemli olan saç derisine yağın temas etmesi. Dolayısıyla böylesine katı ve ağır bir yağı aşırı miktarda uygulamadan kaçınmanızı öneririm.


              Sonuç olarak ben kendimdeki problemi tespit ederek bu sorundan kurtuldum. Siz de bahsettiğim noktalara dikkat ederek dökülmenizi engelleyebilirsiniz. Eğer hala problem devam ediyorsa, dermatolog veya sorununuzla ilgili uzman doktora başvurmanızı tavsiye ederim.

              NOT: Avokado yağının saç derisinde tek başına kullanımı pek uygun olmadığından ben birkaç damla da zeytinyağı ekleyerek uyguluyorum.

              Sevgiler...

Hiç yorum yok