MAKYAJ

MAKYAJ
makyaj

CİLT BAKIMI

CİLT BAKIMI
cilt bakımı

MAKYAJ

MAKYAJ
makyaj

La Roche Posay SPF 50+ Güneş Kremi

Merhaba ;

Ülkemizde yaşanan birtakım üzücü olaylar sebebiyle, bir süredir bloğa yazı yazamıyordum. Yaşananlar beni derinden üzdü. Umuyorum ki, ülkemiz için birlik ve huzur içinde, aydınlık günler olur. Ayrıca hayatını kaybeden polis memurumuza ve vatandaşlarımıza Allah'tan rahmet, ailelerine ise sabır diliyorum.

Şimdi sizlerle birlikte, bir ay gibi bir süredir severek kullandığım güneş kremimi inceleyeceğim. Ürünün özelliklerini açıklamadan önce, kadın-erkek-çocuk herkes için önemli olan bazı hususlara değineceğim. Sizler zaten güneşte gereğinden fazla kalmanın zararlarını, cilt üzerinde yarattığı olumsuz etkiyi ve hatta kansere kadar gidebileceğini biliyorsunuz. Tabi bunlar güneşe aşırı maruz kalındığında ortaya çıkıyor. Bildiğiniz üzere güneş, deriyi fazlaca kuruttuğu için kırışıklıklarla erkenden karşılaşabiliyoruz. Bu sebeplerle ben, tatile gittiğimde bile güneşin altında durmuyorum, gerçi bu biraz bronzluğu sevmememden de kaynaklanıyor :) Yani sonuç olarak, ne kadar uzak dursak o kadar iyi. 

Yaz kış ayırt etmeden güneş koruyucu kullanmak şart. Kışın 15 faktör civarı, yazın ise 30 faktör yeterli bulunuyor. Birçok cilt uzmanı, SPF 50 ile SPF 30 arasında koruma derecesi açısından bir fark olmadığını, bu farkın koruma süreleri bakımından söz konusu olduğunu söylüyor, onaylıyor. Örneğin; 50 faktörlük bir krem 4 saat koruyorsa, 30 faktörlük krem 2-3 saat koruyor gibi.

Bu sıkıcı bilgileri verdikten sonra gelelim ürüne. La Roche Posay Anthelios XL 50 üzeri ve ayrıca UVA-UVB  korumasına sahip olmasına rağmen, minimum düzeyde kimyasal içeriyor. Özellikle hassas ciltler için öneriliyor. İçeriğinde parfüm, paraben bulunmuyor. Anlaşıldığı üzere, cildi çok yüksek oranda, en ufak bir güneş ışığı yansımasına karşı dahi koruyor. Fiyatını ise 50 lira civarıydı diye hatırlıyorum.


Yapısı oldukça akışkan, yağlıya dönük karma cildimde ağır bir his bırakmıyor. Ancak mat yapıda değil, verdiği nemi biraz hissediyorum. Ben zaten nem aşığı biri olarak, sivilce yapmadığı ve ağır bir his bırakmadığı sürece bu durumdan memnunum. Tamamen mat olmamasına rağmen cildimde parlamaya sebep olmadı, ancak yağlı ciltlerde nasıl etki gösterir bilmiyorum. O yüzden, almadan önce mutlaka denemelerini tavsiye ederim. Karma, kuru ve normal ciltlerde ise sorun yaratacağını düşünmüyorum.



Son olarak, bu ürünün bir beyazı bir de renkli olanı var. Ben renkli olanı aldım çünkü dışarıda uzun süre kaldığım zamanlarda renkli nemlendiricimin üzerinden yeniliyorum. Böylece hiç belli olmuyor. Renkli yapıda ; fakat kapatıcı değil. Her ne kadar eczacı kadın kapatıcı özellikte dese de, kapatıcı değil. Güneş kremlerinin sürüldüğünde, ciltte yarattığı beyaz görüntüyü engellemek için düşünülmüş. Renkli olması kafanıza çok takılmasın çünkü sürüldüğünde, cilt onu çok güzel emiyor ve ten rengiyle bütünleşip kayboluyor. 



Severek kullanıyorum ve kullanacağım gibi görünüyor. Gerçek anlamda güneş koruması isteyenlerin beklentilerini karşılayacaktır. Güneş kremi sürmeden dışarı çıkmayalım :)

Sevgiler...

4 yorum

  1. Bu markanın ben klasik olanını denemiştim maalesef sivilce yaptı:/ renkli olanında sivilce sorunu yaşadın mı canım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli olan ile beyaz arasında zannediyorum ki yapısal bir fark yoktur ama bende sivilce problemi olmadı şu ana kadar.çok çok hafif bir yapısı yok aslında o yüzden sivilce yapmış olabilir:(

      Sil
  2. mimlendin gökçecim bloguma bekliyorum :)

    YanıtlaSil